Be uždangos...
Yana Ross: nuo Puccini operų pakeliui į „Chaoso“ premjerą

Iš dramos teatro į operos žanrą atsigręžusi režisierė Yana Ross paskutinėmis rugpjūčio dienomis Klaipėdos muzikinio teatro publikai pristatė vienaveiksmes Giacomo Puccini operas „Džianis Skikis“ ir „Sesuo Andželika“. O šiomis dienomis Lietuvos nacionaliniame dramos teatre režisierę pagavome pačiame naujojo spektaklio „Chaosas“ repeticijų įkarštyje, kurio premjera numatyta spalio 7 dieną. Nuo tragedijos prie komedijos, nuo dramos prie operos ir vėl nuo operos prie dramos, nuo klasikos prie šiuolaikinės kūrybos — apie tai, kur pastaruoju metu vingiuoja režisierės kūrybinis kelias, kalbiname Yaną Ross.
Smuikininkė Anne-Sophie Mutter: „Akustika ir publika — koncerto sėkmę lemiantis duetas“

Ana Ablamonova: „Mano diagnozė — operomanija“
.jpg)
Praėjusį sezoną muzikos vadybininkės Anos Ablamonovos keliai vedė į Madridą, Londoną, Maskvą. Čia vykusiuose forumuose ir konferencijose ji skleidė žinią apie šiuolaikinę operą Lietuvoje, o kartu ir toliau platino operomanijos virusą. Keliai netikėtai pasuko ir į konservatyvia kultūra garsėjančią Austriją, kur stažuodamasi Vienos kamerinės operos teatre priėmė intriguojantį iššūkį — išbandyti šiuolaikinės operos vadybinę patirtį klasikinio meno užkariautoje rinkoje.
Mindaugas Zimkus: „Norėtųsi, kad baroko muzikos Lietuvoje skambėtų daugiau“

Nors žvelgiant į Lietuvos muzikinių teatrų repertuarus neapleidžia mintis, kad baroko operos šiandien nepelnytai pamirštos, tačiau turime operos dainininkų, kurie ir XXI amžiuje už viską labiau žavisi baroko estetika, jaučia magišką ano laikmečio trauką. Būtent toks yra Kauno muzikinio teatro solistas, tenoras Mindaugas Zimkus. Būdamas visiškai atviras ne tik operos, bet ir operetės bei miuziklo žanrams, taip pat ir šiuolaikiniams, kontroversiškiems režisūriniams sprendimams, visgi didžiausią kūrybinį pasitenkinimą ir dvasinį prisipildymą jis patiria dainuodamas baroko muziką: kantatas, pasijas, oratorijas ir ankstyvąsias operas.