Minskas, Ibsenas ir vikingai

Mažajame teatre šiuo metu repetuojantis savo naujausią spektaklį, pagal Henriko Ibseno pjesę „Helgelando kažygiai“, Ramūnas Cicėnas sutiko papasakoti apie savo neseniai prasidėjusį, naują karjeros etapą režisieriaus kėdėje.

Plačiau

Menininko jaunų dienų portretas: kompozitorius Gediminas Gelgotas

Kompozitorius ir Naujų idėjų kamerinio orkestro (NI&Co) vadovas Gediminas Gelgotas netrukus išvyks stebėti dirigento Kristjano JÃrvio vadovaujamų repeticijų, skirtų pasirengti rugpjūčio 11 dieną Konzerthaus salėje Berlyne vyksiančiam koncertui. Vakaro programoje skambės šio jauno lietuvių kompozitoriaus naujausias kūrinys „Never Ignore the Cosmic Ocean“. Simfoniniam orkestrui pritaikytos kūrinio versijos pasaulinę premjerą palydės ir G. Gelgoto anglų kalba išleidžiama knyga „Gettin' Closer“ — apie tai ir susitikome pokalbiui.

Plačiau

Nenuaidėjęs šūvis. Bet toks jau Lenskio likimas

„Eugenijus Oneginas“: viena chrestomatinių plačiai žinomų istorijų, apie kurią būti ničnieko negirdėjus — ano meto Rusijoje, o šiandien ir visur kitur — beveik „blogas tonas“. Ir jeigu išsyk mintyse nepraskrieja ištisas siužetas, tai iškyla įvairios nuotrupos, vaizdiniai ar bent kulminacinė Onegino ir Lenskio dvikovos scena. Tad turbūt nereikia pernelyg stebėtis, kad opera „Eugenijus Oneginas“ neretai lydima nežinojimo arba tiesiog pagundos tapatinti ją su eiliuotu Aleksandro Puškino romanu. Ir užuot sukuriant iš Piotro Čaikovskio muzikos bei jo paties libreto gimusios operos interpretaciją, operos teatro scenoje, deja, nuolat statomas Puškino „Eugenijus Oneginas“, palydimas Čaikovskio muzikos „akompanimentu“. Lietuvos operos ir baleto teatre „Eugenijaus Onegino“ ėmėsi visai jaunas (28 m.) rusų režisierius Vasilijus Barchatovas. Ir ėmėsi ne romano, bet — operos.

Plačiau

Daugiau nei šokis — „Provincialnyje tancy“

Kas turi įvykti scenoje vos per trisdešimtį minučių, kad būtum pavergtas visu protu ir visa siela, kad nejučiomis iš salės tamsos visa savo esybe būtum besąlyginėje bendrystėje su tais, kurie ten, ant apšviestos pakylos? Tokią galią šešioliktame festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“ skleidė Igorio Stravinskio „Svadebka“, šokėjų trupė iš Jekaterinburgo „Provincialnyje tancy“, Valstybinis choras „Vilnius“ ir Lietuvos operos solistai (Julija Stupnianek, Inesa Linaburgytė, Algirdas Janutas, Ignas Misiūra).

Plačiau

© VŠĮ MEDIA FORUMAS
2007-2016

Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.