Požiūris
Ar visada „žalioji“ žiniasklaida — patikimiausias žinių apie aplinkosaugą šaltinis?

„Seniausia pasaulio profesija garbingesnė už žurnalistiką", — ironiškai tvirtina Zenonas Butkevičius, vadinantis save žurnalistu — diletantu — gamtininku. Jis apgailestauja, kad šiandien pateikiama „žaliąja“ informacija dažnai siekiama saugoti ne gamtą, bet interesus. Seniausios laidos apie gamtą vedėjas įsitikinęs, kad atkreipti visuomenės dėmesį į aplinkosaugos problemas galima ne tik kalbant rūsčiais veidais, bet ir pateikiant jas su kreiva šypsenėle.
Edita Mildažytė: „Visuomenė turi garsiai išreikšti kokybiškos žiniasklaidos poreikį"

Televizijos laidų prodiuserė ir vedėja Edita Mildažytė šiandien save vis dar vadina žurnaliste, tačiau pripažįsta, kad kai kurios jos veiklos pradeda panašėti į socialinį darbą. Ji tvirtai tiki — žiniasklaida gali padėti žmogui. O kitaip teigiančias žiniasklaidos teorijas siūlo mesti į šiukšlyną. Pasigirsta ir dar radikalesnių siūlymų: „Jei uždarytume Vilniaus universiteto Žurnalistikos institutą, visuomenei didelio nuostolio nebūtų“, — sako viena populiariausių Lietuvos žurnalisčių.
Audrius Rakauskas: kurti vaikams, deja, neperspektyvu

Lietuvos televizijos laidelės „Gustavo enciklopedija“ kūrėjas Audrius Rakauskas, turbūt daugeliui geriau pažįstamas tiesiog kaip korespondentas Gustavas, jau dešimt metų pats aiškinasi ir mėgina vaikams paaiškinti apie mūsų pasaulio prigimtį. Žingeidžiam Gustavui rūpi daugybė klausimų: iš ko ir kaip gaminamas stiklas? kodėl ežiukai pupsi? arba kaip Amerikoje buvo atrastos bulvės? Laidelė tiek mažuosius, tiek ir suaugusius stebina ne vien neišsemiama klausimų gausybe, bet ir komiškais momentais — neretai smagią dainą plėšiančiais skeletais, arba kaip Gustavas kaskart kulinarinio siužeto metu skanaudamas patiekalą, apsvaigęs iš malonumo staiga nugriūna.
Ar naujienų biurai pakeis žurnalistus

JAV redakcijos taupo kaštus ir kasdien atleidžia iš darbo būrius žurnalistų. Jų darbą pakeičia redakcijoms skirtas „greitas maistas“ — privačių naujienų biurų parengta informacija. Pateikiama audio-, video- ir teksto formatais, prenumeratoriams ji padeda greitai ir pigiai užpildyti eterį. Kaip šie biurai pakeis informacijos bei žiniasklaidos darbo kokybę?