„Kaip sekėsi?“, — pasak garsios maratono bėgikės, Europos čempionės Živilės Balčiūnaitės trenerio Romo Sausaičio, tai pats dažniausias ir kvailiausias klausimas, kurį po varžybų tenka išgirsti jam ir jo auklėtinei. „Parodytas rezultatas yra geriausias atsakymas, ar ne?“, — šypteli treneris ir pabrėžia, kad Lietuvos sporto žurnalistams dažnai trūksta ne tik išmanymo apie pačią sporto šaką, bet ir pagarbos savo darbui. R. Sausaitį glumina tai, kad užuot pateikę naudingą, objektyvią ir įdomią informaciją apie sportininkus ir jų pasiekimus, žurnalistai mieliau medžioja intymias atletų privataus gyvenimo detales, dirbtinai kuria intrigas ir skandalus.
Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos vadovas Gintaras Šeputis pabrėžia, kad reklama nėra menas, tai visų pirma mokslas, nes jos tikslas — daryti įtaką žmonėms. Tačiau būtent dėl to, kad reklama mus įtikinėja, moko, mums perša ir net primeta, paprastai būna keiksnojama. Ne juokais sunervina primityvūs ir infantilūs reklamų siužetai, šūkiai, kad iškart puolame spaudyti TV pultelį, nutildome ar perjungiame radijo stotį, užverčiame laikraščio puslapį. Bet reklamuojamą daiktą vis tiek perkame. Tai — reklamos poveikis ar viso labo atsitiktinumas?
„Pats neprofesionaliausias dalykas — kai žurnalistai pradeda išvedžioti savo versijas“, — aiškina Mykolo Romerio universiteto Baudžiamosios teisės ir kriminologijos katedros vedėjas, docentas Aurelijus Gutauskas. Televizijų „serialai“ Drąsiaus Kedžio tema jam sukėlė daug minčių apie žurnalistikos ir teisėsaugos santykį Lietuvoje. Teisės mokslų daktaro manymu, žiniasklaida dažnai užmiršta pareigūnų gerus darbus ir taip išryškina bloguosius, jog atrodo, kad teisėsauga ne gelbsti, o kenkia visuomenei.
„Man tai nepatinka“, — taip dažnai vertiname pasaulį. Kaip teatro žiūrovai stebime sceną, tarsi nebūtume atsakingi už tai, kas vyksta. Prie tokio požiūrio prisidėjo ir žiniasklaida, ne keldama klausimus, bet pateikdama gatavus atsakymus. Prie tokio požiūrio prisidėjo ir kritikuojantys žiniasklaidą dėl to, kad ši prieštarauja jų nuomonei. Taip mąsto interneto portalo bernardinai.lt vyr. redaktorius Andrius Navickas. Ir visus ragina — užuot keikę tamsą, uždekime žvakę.