Media aikštė
Išrinkti geriausi jaunieji kino kritikai
- 2015-12-14
Lietuvos kino centras (LKC) jau trečius metus kvietė moksleivius išbandyti save kaip kino kritikus. Geriausių recenzijų autoriams bus įteikti diplomai ir prizai, kūriniai paskelbti LKC interneto svetainėje bei publikuojami kino tematikos žiniasklaidos priemonėse.
Pirmąją vietą laimėjo Vita Smailytė iš Ukmergės A. Smetonos gimnazijos už filmo „Saulutės“ recenziją. Antrąją vietą užėmė Viktoras Urbaitis iš Kauno technologijos universiteto gimnazijos už filmo „Vaikai iš „Amerikos“ viešbučio“ recenziją. Trečiąją vietą pasidalino dvi konkurso dalyvės: Kamilė Jarukaitytė iš Ukmergės J. Basanavičiaus gimnazijos už filmo „Gražuolė“ recenziją ir Kornelija Ukolovaitė iš Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos už filmo „Purpurinė kalva“ recenziją.
Konkurso dalyvių recenzijas vertino trijų profesionalių kino kritikų komisija. Pasak komisijos narių, šis konkursas dar kartą patvirtina, kad recenzija yra puikus būdas dalintis mintimis ne tik apie meno kūrinį – filmą, bet ir savo pasaulėjautą, kitų išgyvenimus. Moksleiviai neblogai moka suprasti ir paaiškinti kino kūrėjų sumanymą, bet kokiomis priemonėmis jis atskleistas nusakyti sekasi sunkiau, kartais jauniesiems kino kritikams tiesiog pritrūksta žinių apie specifines kino raiškos priemones.
Organizatoriai džiaugiasi besiplečianti konkurso geografija. Konkursas peržengė didžiųjų miestų ribas, jame dalyvauja vis daugiau moksleivių iš mažesnių miestų ir rajonų. LKC direktoriaus Rolando Kvietkausko teigimu, tai - ypač geras ženklas, kinas tampa vis geriau prieinamas, turime augančią būsimąją kino žiūrovų auditoriją.
Dar vienas šiemet konkurso organizatorius nudžiuginęs dalykas – du trečdaliai konkurso recenzijų yra apie lietuviškus filmus. Moksleiviai rašė ir apie naujus, ir apie senus lietuviškus filmus: „Ekskursantė“, „Balkonas“, „Gražuolė“, „Vaikai iš Amerikos viešbučio“, „Riešutų duona“, „Neatmenu tavo veido“, „Paskutinė atostogų diena“, „Kunigo naudą velniai gaudo“.
Jaunojo kino kritiko konkurso tikslas – skatinti moksleivius žiūrėti filmus, juos analizuoti ir vertinti, lavinti jų vizualinį raštingumą bei kūrybiškumą, ugdyti intelektualią ir kritišką kino žiūrovų auditoriją.