Sausio – birželio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 6,5 proc., lyginant su pernai metų analogišku laikotarpiu. Šį pusmetį reklamos apimtys labiausiai augo kino ir lauko video reklamoje, kiek mažiau vidaus kanaluose, TV, lauko statinės reklamos ir radijuje.

Tai parodė rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atlikta rinkos analizė. „Pirmąjį šių metų pusmetį labiausiai išaugo socialinės reklamos gross apimtys. Aktyviausiai buvo reklamuota saugaus eismo akcija, paramos akcija „Gelbėkit vaikus“, A. Guogos paramos fondo prašymas paremti Lietuvos kariuomenę. Keturis kartus paaugo automobilių draudimo, du kartus – mobiliojo ryšio telefonų prekybos gross reklamos išlaidos“, – tyrimo duomenis įvertino TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

Lyginant produktų grupes, matyti mobiliojo ryšio operatorių paslaugų biudžeto mažėjimas, pirmąjį pusmetį jis smuktelėjo 64 proc. Taip pat 33 proc. sumažėjo gross investicijos į mobiliojo ryšio išankstinio mokėjimo korteles, 19 proc. populiariosios muzikos koncertų, festivalių reklamą.

Iš reklamdavių pirmąjį šių metų pusmetį labiausiai per pirmąjį pusmetį gross išlaidas didino Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos, greitųjų kreditų bendrovė „Nordecum“, „Minibank“.
Šiemet „Bitė“ reklamos gross pinigus mažino 64 proc., „Mondelez International“ – 46 proc., „Henkel“ – 37 proc.

TV reklamos trukmė, lyginant 2015 ir 2014 metų pirmojo pusmečio duomenis, paaugo 8,8 proc. Per šešis 2015 metų mėnesius televizijoje buvo ištransliuoti 800 tūkst. reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys, krito 6,8 proc. Laikraščiuose buvo išspausdinta 5 mln. 362 tūkst. kvadratinių centimetrų reklamos, reklamos plotas mažėjo 7,4 proc. Žurnaluose reklamos plotas krito 5,7 proc. ir sudarė 3 milijonus 138 tūkst. kvadratinių centimetrų reklamos.

Radijo stotys per 2015 metų sausį – birželį transliavo 3 mln. 543 tūkst. sekundžių reklamos ir tai buvo 0,8 proc. reklamos daugiau negu per 2014-ųjų šešis mėnesius.

Per pirmąjį 2015-ųjų metų pusmetį, lyginant su 2014 metų tuo pačiu laikotarpiu, banerinės interneto reklamos gross išlaidos nukrito 11,7 proc.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, palyginus 2015 ir 2014 metų sausio – birželio mėnesių duomenis, augo 4,5 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo 20,7 tūkst. m² reklamos. Lauko video reklamos ekranuose buvo transliuota 2 mln. 79 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2014 metų pirmų šešių mėnesių duomenimis, lauko video reklamos apimtis sekundėmis augo 36,3 proc.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo uždėta beveik 18 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2014 metų šešių mėnesių rezultatais, Fillboard reklamos kiekis smuktelėjo 0,3 proc.

Vidaus TV reklamos sekundės, lyginant 2015 ir 2014 metų sausio – birželio mėnesių duomenis, augo 11,4 proc.

Kino reklama augo 49,2 proc. Šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 223 tūkst. reklaminių klipų.

Televizijoje, radijuje, lauko video ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross reklamos išlaidos.

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

© VŠĮ MEDIA FORUMAS
2007-2016

Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.