Media aikštė
Dar viena socialinių tinklų paskirtis – CV?
- 2015-07-16
Žmogiškųjų išteklių valdymo specialistai teigia, kad popieriniai gyvenimo aprašymai skaičiuoja paskutines dienas ir juos vis dažniau pakeičia informacijos paieška bei naudojimas socialiniuose tinkluose.
Tarptautinės personalo valdymo kompanijos „Manpower“ padalinio Lietuvoje atstovai tikina, kad aršėjant konkurencijai dėl kandidatų, personalo paieška visame pasaulyje gręžiasi būtent į socialinius tinklus „LinkedIn“, „Facebook“, „Twitter“, „Instagram“, „Youtube“ ir kitus. Juose darbdaviai aktyviai dairosi būsimų darbuotojų ir, susidomėję kandidatu, virtualioje erdvėje tikrina jų reputaciją. Tad kartais kandidato įvaizdis socialiniuose tinkluose nulemia darbdavio apsisprendimą samdyti asmenį ar ne.
„Manpower“ padalinio Lietuvoje direktorė Božena Petikonis-Šabanienė stebisi, kad intensyvėjant darbdavių domėjimuisi potencialių darbuotojų veikla socialiniuose tinkluose, vos kas ketvirtas (23 proc.) „Facebook“ naudotojas asmeninę paskyrą yra pritaikęs darbdavių akims.
„Analizuodami kandidatų paskyras populiariausiame socialiniame tinkle, pastebime, kad dauguma profilių tėra asmeniniai intymūs dienoraščiai, visiškai neapsaugantys asmens privatumo nuo pašalinių akių. Mūsų klientai – didžiausios tarptautinės bei Lietuvos kompanijos – stebisi, kad netrukdomai gali sekti potencialių kandidatų iš Lietuvos gyvenimo aktualijas „Facebook“ ar „Instagram“ paskyrose, mat šie neapsaugo konfidencialios informacijos, savo asmeninių duomenų. Jie ragina Lietuvos darbuotojus lavinti socialinių tinklų raštingumą, atidžiai susipažinti su privatumo politika, mat tai jiems gali kainuoti karjerą“, – aiškino B. Petikonis-Šabanienė.
Ji akcentavo, kad dažniausiai apie publikuojamos informacijos socialiniuose tinkluose privatumo nustatymus darbuotojai yra tik girdėję, tačiau daugelis jų stokoja žinių, kaip jais naudotis.
„Bendraujame su jaunimu, neretai darbo ieškančiu pirmą kartą. Pasirodo, daugelis kandidatų nė nesusimąsto, kad darbdavys domisi jų įvaizdžiu „Facebook“, dar mažiau jų žino, kaip apsaugoti asmeninę informaciją nuo pašalinių akių. Mūsų nuomone, pirmasis dalykas, prieš surašant popierinį gyvenimo aprašymą, turėtų būti socialinių tinklų privatumo nustatymų peržiūra“, – sakė „Manpower Lit“ direktorė.
Pasak B. Petikonis-Šabanienės, darbo rinkos dalyviams ne tik rekomenduojama peržiūrėti nuotraukų ir skelbiamų žinučių privatumo statusą „Facebook“, apsaugoti konfidencialią informaciją, tačiau ir kontroliuoti „Tag“ funkcijas. „Akcentuojame, kad socialiniuose tinkluose geriau publikuoti tas asmenines nuotraukas, kurias drąsiai galėtumėte parodyti darbdaviui ar bet kuriam kitam nepažįstamam žmogui. Deja, paprastai tokių būna vos keletas“, – tikino B. Petikonis-Šabanienė.
Personalo specialistai pataria ypač vengti necenzūrinių žinučių ir statusų, korektiškai reikšti mintis visuomenei aktualiomis temomis. Be to, svarbu reguliariai pertikrinti, kokioms grupėms priklausote, kokį jūsų įvaizdį jos formuoja, nepriimti į draugus abejotinos reputacijos ar nepažįstamų asmenų.
B. Petikonis-Šabanienė siūlo, norint sukurti darbdaviui priimtiną paskyros įvaizdį, dalyvauti darbdaviui aktualiose diskusijose, „pamėkti“ darbdavio paskyras socialiniuose tinkluose, sekti jo publikuojamą informaciją, pranešti savo draugams, kokio darbo dairotės, koks ir kas yra jūsų svajonių darbdavys. O norint dar efektyvesnės darbo paieškos per socialinius tinklus - reikėtų prisijunkti prie personalo atrankos įmonių paskyrų.
Apklausos skelbia, kad net 94 proc. atrankų konsultantų naudoja socialinį tinklą „LinkedIn“ kandidatų paieškai, todėl, siekiant efektyviai pristatyti save darbo rinkoje, svarbu išnaudoti visas „LinkedIn“ galimybes ir žinoti kelias mažas gudrybes.
Kūrybinėse industrijose darbo ieškantiems kandidatams B. Petikonis-Šabanienė pataria išradingai pristatyti savo kompetencijas ir patirtį. „Vis daugiau kandidatų kuria vaizdo prisistatymus, savo kūrybinius darbus ar portfolio pristato socialiniuose tinkluose „Pinterest“ ar „Instagram“. Daugeliu atvejų darbdaviui pakanka nusiųsti nuorodą į „LinkedIn“ paskyrą, kad šis nuspręstų, ar kandidatas vertas dėmesio“, – sako direktorė.
Norint patraukti darbdavio dėmesį svarbu išradingai, aiškiai ir profesionaliai pristatyti save vos keliais sakiniais. Tam skirtas „LinkedIn“ „Santraukos“ („Summary“) laukelis. Personalo ekspertai rekomenduoja nepamiršti aprašyme nurodyti svarbiausias savanoriškas ir socialines veiklas, kuriomis užsiimate. Jūsų aktyvumą, papildomus interesus ir gebėjimą suderinti darbą su hobiais ir socialiai atsakinga veikla itin vertina šiuolaikiniai darbdaviai.
Verta atkreipti dėmesį į nuotrauką. Prie gyvenimo aprašymo ji turi būti profesionali, asmeniniuose tinklalapiuose gali būti kiek jausmingesnė, tačiau ne pernelyg asmeniška. Venkite profilio nuotraukose naudoti asociatyvines nuotraukas bei nuotraukas su kitais asmeninis.
„Manpower Lit“ atstovai pastebi, kad Lietuvos kandidatai „LinkedIn“ paskyrų priežiūrai teikia daugiau dėmesio nei kitų socialinių tinklų profiliams. Apie 70 proc. kandidatų savo paskyras yra deramai pritaikę darbo paieškoms. Vis tik dauguma socialinių tinklų paskyrų darbdaviams dar kelia nuostabą ar šypseną.