Balandžio 9-16 dienomis vyksiančio 4-ojo šiuolaikinės operos festivalio „Naujosios operos akcija“ (NOA) programoje nuskambės penkių naujų lietuviškų operų premjeros, kuriomis jaunieji kūrėjai mėgina atsiliepti į šių dienų socialines problemas. Virtualus bendravimas, nuolatinio vartojimo neišvengiamybė, narkomanija ir kitos šiuolaikiniam žmogui aktualios temos, kol kas dar labai neįprastos mūsų šalies operiniame gyvenime, tapo atspirties tašku alternatyviosios operos kūrėjams.
Tęsdamos ankstesniuose NOA festivaliuose pasirinktą kryptį, beveik visos spektaklių kūrėjų komandos šiemet taip pat atsisakė operoms įprasto siužeto ir tradicinio veiksmo — konkrečioms socialinėms temoms atskleisti pasirinkdamos abstraktinę scenos kalbą.
Kauno muzikinio teatro solistė Raminta Vaicekauskaitė iki šiol daugiausia dainuodavo operetėse. Būtent už įtaigiai sukurtus operečių vaidmenis — Marica („Grafaitėje Maricoje“) ir Hana Glavari („Linksmojoje našlėje“) — dainininkė du kartus buvo apdovanota Auksiniu scenos kryžiumi. Tačiau Raminta prisipažįsta, kad kur kas labiau ją džiugina vaidmenys operose. Ir tokių vaidmenų kiekvieną sezoną jos repertuare vis daugiau.
Lietuvos operos ir baleto teatro solistei Jovitai Vaškevičiūtei šis sezonas atnešė net tris naujas mecosoprano partijas. Spalio mėnesį ji pirmą kartą sudainavo Karmen (Georges Bizet operoje „Karmen“) ir Madaleną (Giuseppe Verdi operoje „Rigoletas“), o dabar ruošia Emilijos vaidmenį kovo mėnesį įvyksiančiai G.Verdi „Otelo“ premjerai. Dar viena netikėta ir tikra likimo dovana dainininkė vadina sausio mėnesį Kölno operos teatre, Vokietijoje šešis kartus sudainuotą Amneris G.Verdi operoje „Aida“. Apie sėkmingą sezoną ir naujuosius vaidmenis kalbiname Jovitą Vaškevičiūtę.
Rusų sopranas Anna Netrebko, arba kitaip vadinama tiesiog „XXI amžiaus operos Diva“ — šis vardas beveik dešimtmetį puikiai pažįstamas operos mylėtojų visame pasaulyje. Niujorko „Metropolitan“, Sankt Peterburgo „Mariinsky“ teatras, „Covent Garden“ Londone, „Garnier Opera“ Paryžiuje, „Staatsoper“ Vienoje, teatro gastrolės Tokijuje (Japonijoje) — tai pagrindinės scenos, kuriose A.Netrebko kūrė vaidmenis arba surengė savo rečitalius šiais metais. Į tokį įtemptą solistės grafiką ir įspūdingą teatrinę-koncertinę geografiją gruodžio 8 dieną įsiterpė ir pasirodymas Rygoje, Latvijos nacionaliniame operos teatre. Tai pirmasis ir kol kas vienintelis A.Netrebko koncertas Baltijos šalyse.